Saturday 14 April 2012

EDISI : CINTA..jalan baik-baik yer..^_^


Cinta..
jalan baik2 yea..
Kau akan temui pelbagai dugaan..
Ya,dugaan memilih jalan..
antara cinta dunia atau akhirat..
antara cinta haram atau yang halal..

Kerana..
aku xmahu engkau mudah tersasar..
dari jalan yang paling diredhaiNYA..
Jalan cinta yang menuju kasih sayangNYA..
Meraih nikmat cinta suci daripadaNYA..
agar kau dapat ke SyurgaNYA..

Cinta..
Jalan baik2 yea..
Sebab aku xmahu kau terleka dengan dunia..
yang cukup2 sementara..
yang hanya menarik kau ke lembah durjana..
hingga lalai dan lupa..
dari melabuhkan dirimu hanya kepadaNYA..

Sebab wahai CINTA..
Sungguh kau sangat bermakna dalam hidupku..
sebab kau merupakan antara anugerah terindah daripadaNYA..
Maka,aku x mahu kau tersilap..
Mudah terleka dengan cinta manusia..
yang hanya penuh tipu daya..
Rapuh..belum tentu kekal..
Sedangkan cinta ALLAH itu yang utama..
Abadi..utuh..
kekal buat selamanya..

Duhai cinta..
Serahkan dirimu pada Allah..
Kerana hanya dia yang mentakdirkan segalanya..
Cinta..
Sungguh kamu adalah milikNYA..
dan DIA berhak memberi dan mengambilnya semula..
Aku redha atas segala ketentuan dalam takdirNYA..
Kerana sungguh..
Hati ini punya cinta..
Yang tulus ikhlas hanya keranaNYA.. 

Cinta..
Hati-hati tau..
Sungguh,aku bersyukur kerana memilikimu..
Jadi,duhai cinta..
jalan baik2 yer..=')

Ya Allah..lamarlah hatiku dengan cintaMu..
Agar aku dapat terus berpaut dalam redhaMu..

 *Jiwang siket..sorry..haha^^
Wasalam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...