Saturday 26 January 2013

EDISI : Baik itu tanpa batas~

Assalamualaikum..
Alhamdulillah dan bersyukur atas segala2nya..
Atas nikmat Iman dan Islam ini..
Moga hidup saya,awak, dia dan mereka sentiasa dirahmatiNya..
Ameen..

Seminggu sudah..eh,xla dah dua minggu sebenarnyer..
 my home is under construction.. adoi!pening2..bising satu hal..nak kuar masuk rumah susah..lagi2 sebagai perempuan ni..kenalah cover mcm2..
Tapi...
No matter what happen..
Aurat is aurat..!!
For sake of Allah..nsyaAllah, no hal~ :)

Tapi ada sesuatu yang membuat saya tertanya2.. tatkala rumah direnovate oleh mat2 indon kat luar tu.. hampir setiap hari abah akan meminta saya menyediakan air mahupun makanan kep mereka..kadg2 abah sendiri yg sediakannya..
Tapi kenapa??

Saya : Abah, kenapa nak susah2 buat air ke nak bagi makanan kat orang2 tu abah?? Kan dyorang cuma pekerja.. lagipun ketua dyorang pn bagi makanan..
Sambil tersenyum, abah menjawab dengan tenang : Erm, xpela Yana..abah ni xde duit nak bagi kat dyorang..dgn bagi minuman dan sedikit makanan yang x seberapa ni..harapnyer dapat dikira sebagai sedekah juga..kan??

Saya terdiam.. 
Tersenyum kembali kepada abah..
Ermm,yup2.. jawab saya perlahan..
Jauh disudut hati.. (insaf~)



Ya Allah, terimalah kebaikan ini ya Allah..
Semoga abah dan kami sekelurga sentiasa dalam keredhaanNya..
Ameen..


Admin mohon doakan juga yer..
jazakumuallah khairan~ :)

#Article ini tidak berniat untuk menghebahkan kebaikan yg dilakukan tetapi semoga menjadi iktibar dan muhasabah..
Bagaimana pandangan kita terhadap manusia lain?? 
Kemana harta kita selama ni dihabiskan??

“Daripada Adiyie Hatim Radiallahuanhu berkata: Saya mendengar Rasulullah saw bersabda: Takutlah kamu akan api neraka walaupun dengan (bersedekah) separuh buah kurma.” (Riwayat Al-Imam Al-Bukhari).

Hadis ini menunjukkan amalan bersedekah walaupun hanya separuh buah kurma boleh menyelamatkan kita daripada api neraka.

NsyaAllah, moga sama2 menjadi iktibar..
*lagi2 kepada admin..huhu..sentap woo~ >.<"
Wasalam..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...