Thursday 16 February 2012

EDISI : Saya x kesah..^_^

Do I Look I care??
Saya x kesah..
Awak ada baju mahal..saya ada baju murah..saya x kesah..
Awak ada shawl berpusing2..saya ada tudung biasa..saya x kesah..
Awak ada kasut Adidas..saya ada kasut Asadi..saya x kesah..
Awak ada make up Simply Siti..saya ada bedak safi..saya x kesah..
Awak ada smartphone..saya ada nokia 1119..saya x kesah..
Awak ada beg kulit buaya..saya ada beg xde kulit..saya x kesah..
Awak ada jam Rolex..saya ada jam RM10..saya x kesah..

Hari2 awak makan pizza..saya makan kat warung jeh..saya x kesah..
Hari2 pergi kelas awak pakai baju berfesyen2..saya pakai baju kurung jeh..saya x kesah..
Tiap minggu awak keluar shopping mall kat beli macam2..saya pergi bila ada barang nk beli jeh..saya x kesah..
Bila shopping,awak beli 10 barang..saya beli 1 barang jeh..saya x kesah..
Family awak vacation kat luar negara..family saya jalan2 balik kampung jeh..saya x kesah..
Rumah awak banglo 4 tingkat..tp rumah saya cukup2 buat perlindungan kami sekeluarga..
pun saya x kesah..

Err..
Awak ada pakwe..saya xde pakwe..saya x kesah..
Awak ada ramai peminat..tp saya ada ramai kawan..saya x kesah..
Awak cantik, bergaya. updated fesyen..tp saya macam ni jeh laa..
tp saya x kesah..hahaha..

Mungkin awak ada segala2nya..
Tapi saya hanya apa adanya..
Namun..SAYA X KESAH..^_^


Betul..saya x kesah..
Tapi kenapa?? sebab..
Saya bahagia macam ni..
Alhamdulillah..
Dan inilah diri saya..saya harap..
Awak terima saya seadanya..
Rasulullah SAW pernah bersabda bermaksud “ Bukanlah kekayaan itu dengan banyaknya harta benda tetapi kekayaan itu adalah sebenarnya kekayaan hati” (Hadis Riwayat al-Bukhari dan Muslim)



Saya x kesah..cukup makan,cukup pakai, ada tempat tinggal..
Alhamdulillah..cukup lah ada ALLAH bagi saya..
Kerana DIA kita disini..kepada DIA juga kita akan kembali..
Without ALLAH, we are nothing..

Firman Allah yang bermaksud:
" Cukuplah ALLAH bagi kami dan DIA sebaik2 pelindung "
(Surah Ali-Imran : 173)

Pesan comel2 :)
Jangan Lupa Diri..

Wasalam..^_^







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...