Thursday 19 January 2012

EDISI : Seindah Mawar Berduri

Assalammualaikum wrhmt..
Alhamdulillah saat ini, masih diberi nikmat Iman dan Islam..
Masih mampu tersenyum bahagia..^_^ (ngee~~)


Kali ini saya nak berkongsi satu hobi dengan korang semua iaitu.. (jeng3!!) MEMBACA NOVEL.. hehe..   sebenarnya saya baru baca buku ni tapi bukan melalui buku tapi melalui internet.. baca pdf.. (huh!sakit gak kepala baca novel guna laptop..huhu) tapi saya x kesah sebab buku ni sangat best..(serius..BEST!!)  Tajuk buku ini adalah " Seindah Mawar Berduri" dikarang oleh Fatimah Syarha Binti Mohamad Noordin.. Ape yang best sangat eh?? hehe.. mungkin sebab buku ini sangat sesuai untuk kita sebagai remaja yang baru nak mengenal erti CINTA SEBENAR.. ya,CINTA SUCI kurniaan ALLAH..=)



SINOPSIS
Khazinatul Asrar…khazanah kerahsiaan.
Seorang gadis yang menyimpan rahsia kesucian hati yang takut dan cinta pada Ilahi di sebalik tabir aurat yang menghijab diri. Dia menjadi siulan ramai lelaki namun falsafah cinta yang dipegangnya menyebabkan dirinya tidak mudah untuk dimiliki. Dia tetap teguh dengan falsafahnya biarpun didatangi dugaan cinta silih berganti.
Khazinatul Asrar mendapat keistimewaan itu kerana rahsia falsafah cintanya pada Ilahi. Cinta yang kudus dan suci. Kehebatan falsafah cintanya itu menyebabkan banyak kumbang yang akur tewas. Mereka tak terdaya menempuhi ranjau dan duri sepanjang perjalanan untuk menyunting mawar idaman. Apakah sebenarnya falsafah cinta Khazinatul Asrar? Adakah cintanya semata-mata untuk Ilahi lalu meminggirkan lelaki?Kenapakah ramai kumbang yang tercabar untuk memiliki si mawar yang sedang mekar di Taman Larangan itu? dan banyak lagi persoalan yang perlu diterokai….
Akhirnya muncullah si jejaka pilihan Allah S.W.T buat si mawar berduri, menyingkap seribu satu rahsia kesucian hati di sebalik tabir cinta Khazinatul Asrar. Bagaimana Khazinatul Asrar akhirnya dimiliki? Siapakah sang kumbang itu yang berjaya mencari penawar bisa duri wardah? Yang pasti, novel ini menghidangkan kebenaran janji Allah yang termaktub dalam surah An-Nur, “Wanita yang toyyibaat itu untuk lelaki yang toyyibuun…”Sucinya cintamu Khazinatul Asrar, seindah mawar berduri…

Boleh juga baca novel kat link ni :

PARADIGMA:)
Allah Rabbi aku minta izin
Bila suatu saat aku jatuh cinta
Jangan biarkan cintaku untuk-Mu berkurang
Hingga membuatkanku lalai akan adanya Engkau
Allahu Rabbi aku punya pinta
Bila suatu saat aku jatuh cinta
Penuhilah hatiku dengan bilangan cinta-Mu yang tidak terbatas
Biar rasaku pada-Mu tetap utuh
Allah Rabbi
Izinkan bila suatu saat aku jatuh hati
Pertemukanlah kami
Berikanlah kami kesempatan untuk lebih mendekati cinta-Mu
Allah Rabbi
Pintaku yang terakhir adalah seandainya aku jatuh hati
Jangan pernah kau palingkan wajah-Mu dariku
Anugerahkanlah aku cinta-Mu
Cinta yang tak pernah pupus oleh waktu...

SOLUSI :)
" Cintailah Yang Maha Mencintai, Semoga kita menjadi satu kerana Yang Satu.."
( kan best kalau dapat baca novel tu melalui buku..huhu)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...